Gammla dagböker!=)

Just nu är jag hemma, dagen på jobbet gick fort en lugn dag vilket var riktigt underbart!
Just nu ägnar jag dagen åt att rensa mina saker, nästa vecka ska ja ju flytta och jag kan inte ta med mig allt som jag sparat genom åren.

Just när man sitter och rensar dyker gammla dagböcker upp:D alltid kul att läsa!
Jag satt och läste en dagbok nyss som jag skrev när jag var 13 år gammal, i den åldern ville jag mest av allt dö, jag mådde så dåligt psykiskt då att jag aldrig trodde att jag skulle kunna bli lycklig i livet.

Några citat från dagboken:

" i natt drömde jag att jag dog, nu vill jag mest bara få ett stick så jag slipper lida, ingen förstår, ingen"
" jag orkar inte bära på allt det här"
" jag vill va, men kommer aldrig bli lycklig. Jag vet inte hur jag ska ta mitt självmord, dränka sig går inte, skära sig funkar inte, hänga sig och skära sig i halsen kanske funkar? hejdå dagbok"

AAAWW jag blir nästan tårögd när jag läser vad jag själv skrivit som 13 åring !

Men se på den Emma nu! Jag mår bra, är lycklig och lyckats ta mig rätt bra igenom livet ändå=)
Har underbara vänner, riktiga vänner! och en väldigt fin pojkvän som tkr om mig för den jag är.
Men det är alltid kul att spara såna här dagböcker ändå, även om jag gärna vill förtränga den perioden som 11, 12, 13 åring i mitt liv, men jag blir stolt och blir inte ledsen när jag läser det jag skrev då=)
Jag lyckades ju liksom bli lycklig :D



Back to rensningen som jag typ redan tröttnat på... aaaw så mkt saker man har!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så stark! så himla fin tjej!

det ska du veta

2009-08-31 @ 18:16:20
Postat av: Pernilla

har du handlat några möbler till lägenheten? :)

2009-08-31 @ 19:13:54
Postat av: Anonym

Jag förstår om du inte har tid att skriva nu mitt i flytten!, hoppas att allt går bra och att du kommer att trivas i din lya.

2009-09-01 @ 22:35:37
Postat av: issaa

älsklingen då. Du är en sån stark tjej. MIN starka tjej. Finns alltid här för dig <3

2009-09-02 @ 20:14:12
URL: http://issahogman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0