Matte whoohoo!

Har pluggat matte jätte länge nu, vet inte riktigt nu hur jag känner inför provet i morrn. men lite klokare har jag nog blivit.
Får försöka ha Alexs röst i huvudet " Det är inte svår Emma".
Nej nej, tänk om man kunde tycka det.

Detta har jag klurat på i massor (ett exempel på ett tal):
(0,4) & k= 0,5.

Alex bad mig få ut den andra punkten så jag skulle få två st.

4=0,5*0+m
4=0+m

M=4

Y=k*x+m

0,5*6+4
3+4= 7

Den andra punkten blir då (6,7)


Nog om matte!

Jag har bestämt mig för att dra ner drastiskt på brödet jag äter.
Försöka minska mina kolhydrater lite, men tänker inte köra GI! Men för mycket bröd är inte bra..

I morrn blir det träna och sen plugga till teckenspråks provet på Tordag!

Godnatt!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0