BEKYMER NR 2

Hahaha inte nog med att mitt hår höll på o gå snett så blev de inte bättre sen när jag skulle hem.

Jesscia lämnade av mig i Huddinge o lagom tid så jag skulle kunna hinna med 12,12 tåget. Då skulle jag ha god tid på mig tills bussen gick 12,45.

Men fasen va jag hatar sl, tåget som jag skulle ta blev försenat till 12,47!!! detta gjorde att jag blev nästan 15 min försenad till min buss som då redan hade gått. Mina bussar väntar nämligen bara i 10 min sen åker dem.
Jag var då lagom irriterad då jag hade tunga saker att bära på, annars hade det ju varit ganska lätt o bara trallat runt i Tumba, men med två fulla påsar från ulladred, en ganska tung bag och en handväska så orkar man inte det.
Ringde då sl och dem sa att jag kunde ta taxi och begära pengar sen av sl.
Jag fixade då taxi och åkte hem, när jag sen skulle betala så sa han i taxin att han inte kunde använda mitt kort till o betala med. Shit!! Både han och jag visste inte hur vi skulle lösa skiten då han inte verkade pepp på att kunna ge mig en räkning eller nått sånt.

Jag hade tur idag då jag sprang upp till huset och såg att Jesper och Matilda var hemma. Jesper var gullig och lånade ut 300 kr till mig=) TACK!
Han i taxin sa att hade det inte ordnats så hade jag väl antagligen fått åka tillbaka till tumba, hämtat ut pengar och sen åka tillbaka hem igen, de hade ju blivit 300 kr extra det.

Nu är jag iaf hemma, väntar på kicki då hon måste hjälpa mig med en grej på sl hemsidan så att jag kan skicka in kvittot från taxin och hoppas på att dem sen kan ge mig pengar tillbaka.


Annars idag blir det bara slappa, i morn blir det träning, det ska bli ganska skönt=)


Kommentarer
Postat av: issaa

jag är glad att jag inte bor i tumba ;D

stackare haha

2008-10-29 @ 11:29:52
URL: http://isabellehogmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0