En dag kommer min revanch..

Idag har jag varit på utveckligsamtal. Isa var efter mig så vi mötte upp Isas pappa vid 17,00. Vi gick till en pizzia vid Östertälje där han bjöd oss på pizza. Tack så mkt<3.

Utveckligsamtalet gick bra, inga störra bekymmer än att jag vill få upp mina betyg.
Annars har dagen varit okey, när jag är iskolan finns inte mkt tid att tänka. De är när jag tar upp de o pratar om de som de gör ont. Pratade med Isas pappa, riktigt nära på att bara bryta ihop, men jag är ganska duktig ändå på att inte göra det.. som tur är=)

Jag sitter och funderar på om jag bara överdriver allting, kanske de inte är så farligt ändå? de kanske trots allt är mitt fel att de blivit som de blivit? De känns nästan bättre att lägga över skulden på mina axlar istället på något konstigt vis.

Nu sitter jag med ont i magen, det beror nog på kaffet, pizzan och ångesten.
Jesscia o isa, jag grät när jag läste era kommentarer och för ert stöd. Ni anar inte hur mkt det betyder för mig att ni finns där, jag behöver er<3..

Just nu ska jag lägga mig under täcket ett tag, ja har ångest och borde ta hjälp med de om de inte går över.
Jag ska försöka tänka på det Jesscia skrev " en dag kommer du ta din revanch".
Jag ska försöka vara stark även om ångesten väller fram när jag är ensam..






Jag saknar mamma massa nu.

Du födde mig, jag var trygg, jag hade en familj nu som alltid skulle finnas där. En familj som älskade mig ovasätt om jag inte alltid var snäll o sådär perfekt. Du fanns där, i 11 år fick jag känna denna kärlek, enorm kärlek.

Du va den bästa mamma, en underbar person. Jag är glad som fick lära känna dig och som fick/får vara stolt över att du att just du är min mamma och ingen annan. Trots att man blir äldre försvinner inte saknaden, nej den känns lika stor så som 8 år sedan, skillnaden är bara att jag lärt mig leva med den. De är jag stolt över.

Nä nu borde jag ta tag i denna ångest, stänga av min hjärna eller nått o se framåt, se på mina underbara vänner o pojkvän.<3

Kommentarer
Postat av: issaa

Nu är det du som får mig att gråta. Jag mår så dåligt av att veta att min älskling mår dåligt. Du anar inte! Men som jessica, och du, säger. Du kommer att få din revanch, och det kommer kännas bra! Kicki ska få igen. "på gud, jag svär!"

Älskar dig massa hjärtat. take care, ok? <3

2008-11-20 @ 22:32:24
URL: http://isabellehogmann.blogg.se/
Postat av: jessica

emma, jag finns alltid här för dig! vi har lovat varanndra att alltid vara vänner och det ska vi hålla! du kan ringa till mig närsonhelst på dygnet emma och skäms inte om de så skulle vara 3 på natten, jag svarar ALLTID när de står emma på telefonen! hatar och veta att du ska behöva åka hem till den där bajskicki varje dag önskar att du bodde hos mig! JAG ÄLSKAR DIG VÄNNEN EMMA

2008-11-23 @ 11:22:25
Postat av: Emma

NI är underbara! Älskar er så jäkla mkt!<3

2008-11-23 @ 13:54:43
URL: http://kramisemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bästa revanchen är nog den dagen när du känner att du inte behöver hennes/honoms kärlek, omtanke eller stöd för att känna dig hel och harmonisk. Försök om möjligt att inte ödsla energi på att vara elak tillbaka. Visst sätt ned foten och säg ifrån, det måste man för att få stopp på människor som behandlar en som skit annars fortsätter dom tills du är helt och hållet trasig men aldrig att dom förstår att det är dom som ställt till det. För så fungerar människor som är genuint elaka och självupptagna alltid någon annans fel om dom skulle råka illa ut på något sätt, själva har dom inte ställt till det OOO nej!!. Lägg inte ned energi för hämnd på en människa med psykopat drag du kan aldrig vinna. Lägg ned energin på den som är viktig i sammanhanget. DIG hämnden är en Emma som mår bra. Som mår bra tillsammans med dom som bryr sig om henne i ur som skur som tycker om henne när hon har gjort fel, som tycker om henne när hon är pank. Det här är människor som finns. Att du är där du är just nu i dag beror om jag förstått rätt på omständigheter du inte rår för. Vänta du bara tills du sitter i en verklighet som du själv kan bestämma över!. När du känner lugnet av att veta om någon är elak tja då kan du resa dig upp och gå för du VET att du är värd bättre. Du ÄR värd bättre. För du är EMMA!

2008-11-23 @ 17:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0